Page 22 - 138-195-PB
P. 22

วารสารครุศาสตร คณะครุศาสตร มหาวิทยาลัยนครพนม                                                    ปที่ 3 ฉบับที่ 3 เดือนกันยายน-ธันวาคม 2565



               high. Lack of qualified teachers or inappropriate time spent studying Most of the time is spent

               teaching other skills that are perceived to be more essential, such as reading, thus making it
               unsuccessful to practice and learn speaking skills of learners. Therefore, students are  not

               confident in communicating or being able to use them in practice. 2) Results of the development
               of the active learning process with the simulation in combination with the use of online media,

               about taking a tour of Sattahip to enhance the English speaking proficiency of Mathayomsuksa 5

               students, it was found that the name of the SRPC Model consists of principles, objectives, and
               teaching steps: Study, Learning, Practice, Process (Codify) and evaluation results 3) Experimental

               results of the active learning process with the simulation in combination with the use of online
               media, about taking a tour of Sattahip In order to enhance the English speaking proficiency of

               Mathayomsuksa 5 students, it was found that from the assessment of the English speaking

               proficiency of Mathayomsuksa 5students after using the process higher than before using the
               process statistically significant at the .05 level 4) Assessing the use of the active learning process

               with the simulation in combination with the use of online media, about taking a tour of Sattahip

               to enhance  the English  speaking  proficiency  of  Mathayomsuksa  5  students, the overall
               satisfaction level was at a high level.


               Keywords : Active Learning/Simulation/Thinking/ English speaking abilities



               บทนำ


                     การพัฒนาคนรุนใหมใหมีศักยภาพอันเปนสากลจึงเปนสิ่งจำเปนอยางยิ่ง เพื่อยกระดับประเทศใหอยูใน
               ระดับสากลไดดวยการพัฒนาดานการศึกษา เตรียมความพรอมรับสถานการณดังกลาวในอนาคต ครูจึงตองมีความ

               เตรียมพรอมในการจัดการเรียนรูที่เหมาะสม เพื่อใหผูเรียนมีทักษะการดำรงชีวิตในโลกศตวรรษที่ 21 ไดอยาง

               เหมาะสม โดยทักษะที่สำคัญที่สุดคือ ทักษะการเรียนรู (Learning Skills) ที่มุงเนนความรูความสามารถและ
               ทักษะจำเปน ซึ่งเปนผลจากการปฏิรูปเปลี่ยนแปลงรูปแบบการเรียนการสอน ตลอดจนการเตรียมความพรอม

               ดานตาง ๆ ที่จะเปนปจจัยที่สนับสนุนการเรียนรูดังกลาว

                     ภาษาอังกฤษเปนวิชาทักษะซึ่งตองอาศัยความเขาใจและการฝกฝน เพื่อนำไปใชในการติดตอสื่อสาร
               การถายทอดความรูความคิดทางการศึกษาและวิทยาการตาง ๆ โดยเฉพาะในปจจุบันซึ่งเปนยุคแหงขอมูล

               ขาวสาร คนไทยมีโอกาสติดตอกับชาวตางประเทศมากขึ้น ทำใหภาษาอังกฤษเขามามีบทบาทสำคัญใน

               ชีวิตประจำวัน เนื่องจากเปนเครื่องมือสำคัญในการติดตอสื่อสาร การศึกษา การแสวงหาความรู การประกอบ
               อาชีพ การสรางความเขาใจเกี่ยวกับวัฒนธรรมและวิสัยทัศนของชุมชนโลก และตระหนักถึงความหลากหลาย

               ทางวัฒนธรรมและมุมมองของสังคมโลก นำมาซึ่งมิตรไมตรีและความรวมมือกับประเทศตาง ๆ ชวยพัฒนา





                                                           15
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27